Home  /  Za pacijente i posjetitelje  /  Vodič za pacijente

Vodič za pacijente

Potrebni dokumenti

Za pregled, pretrage ili bolničko liječenje potrebno je ponijeti: uputnicu od vašeg liječnika primarne zdravstvene zaštite, ovjerenu zdravstvenu iskaznicu, osobnu iskaznicu te povijest bolesti s dosadašnjom medicinskom dokumentacijom, nalazima i  već urađenim pretragama.

Za obavljanje specijalističkih pregleda u poliklinici, prethodno naručeni pacijenti mogu se javiti na informacijske šaltere koji se nalaze na ulazu u bolničku zgradu (Centralna recepcija). Djelatnici koji tamo rade uputit će ih na upisno mjesto, ovisno o vrsti pregleda kojeg moraju obaviti.

Na upisnom mjestu u bolnički informacijski sustav unose se osobni podatci pacijenata, nakon čega se upućuju u ambulantu na pregled.

Na bolničko liječenje pacijente upućuju naši liječnici nakon što su kroz polikliničku obradu ustanovili da im je to potrebno.

Za boravak u bolnici potrebno je ponijeti: pribor za osobnu higijenu (ručnik, sapun, četkicu za zube, toalet-papir, čašu), pidžamu, ogrtač i papuče, sve lijekove koje redovito pacijenti uzimaju.

Po dolasku u bolnicu pacijent s uputnicom za bolničko liječenje može se javiti djelatnicima na informacijskom šalteru gdje će dobiti informaciju kako doći do Klinike/Zavoda/Odjela u koji će biti smješten.

Kada stigne na Odjel gdje će biti smješten, pacijent se javlja glavnoj odjelnoj sestri koja će mu dati daljnje upute o proceduri bolničkog upisa i smještaja.

Za vrijeme boravka u bolnici pacijent može napustiti Odjel samo uz suglasnost liječnika ili medicinske sestre.

Hitni prijem pacijenata obavlja se u Centru za urgentnu medicinu i hitne prijeme. Na samom ulazu nalazi se šalter za upis i trijažu pacijenata.
Za hitne slučajeve Centar za urgentnu medicinu i hitne prijeme, kao i Centralna recepcija, radi 24 sata dnevno.
Ako zbog hitnosti nije moguć redovan upis, navedena dokumentacija će se zatražiti naknadno od pacijentove pratnje.

Pozor
Na dan prijama u bolnicu (koji je odredio liječnik tijekom prethodnog pregleda) potrebno se javiti u jutarnjim satima, oko 07:30 sati, na Odjel na koji će pacijent biti primljen. Nakon ovjere prijama bit ćete upućeni na upis. Nakon administracijskog dijela prijama pacijent se upućuje u svoju sobu, no, ponekad je zbog pripreme i dezinfekcije postelje potrebno određeno vrijeme pa se svi pacijenti unaprijed mole za strpljenje i razumijevanje. Liječnici i medicinske sestre Odjela na raspolaganju su pacijentu za sve informacije o njegovu zdravstvenom stanju i postupcima u liječenju koje ga očekuje. Može im se obratiti iz bilo kojeg razloga i u bilo kojem trenutku ako za to osjeti potrebu.

Prava i obveze pacijenata

Pacijent  ima pravo: na dostupnost  zdravstvene zaštite sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti Federacije BiH,  obaviještenost i sudjelovanje u postupku liječenja prije bilo kakvog postupanja (iznimka su hitna stanja),  slobodan izbor, dobivanje jasne i cjelovite obavijesti o stanju i bolesti,  informaciju o planiranom liječenju i mogućnostima liječenja, sudjelovanje u donošenju odluke o njegovom liječenju te zaštitu tajnosti osobnih podataka (iznimka je kada za to ne postoji sudski nalog)  samoodlučivanje i pristanak  (uključujući  i zaštitu prava pacijenata koji nije sposoban dati pristanak),  povjerljivost informacija i privatnost, tajnost podataka, osobno dostojanstvo,  sprječavanje i olakšavanje patnji i bola,  poštivanje pacijentovog vremena,  uvid u medicinsku dokumentaciju, samovoljno napuštanje zdravstvene ustanove,  preventivne mjere i informiranje o očuvanju zdravlja,  prehranu u skladu sa svjetonazorom,  održavanje osobnih kontakata,  obavljanje vjerskih obreda.

Pacijent ima obvezu: dati liječniku cjelovite podatke o svom zdravstvenom stanju, kao i podatke o prethodnim postupcima liječenja i lijekovima koje je uzimao, surađivati sa svim zdravstvenim osobljem tijekom pretraga i liječenja, pitati ako nije razumio planiranu obradu i liječenje, slijediti propisanu terapiju ili obavijestiti ako terapiju odbije uzimati, potom ima obvezu čuvanja osobnih stvari, jer zdravstveno osoblje ne nadzire ormarić bolesnika dok se on nalazi na pretragama ili zahvatima i na koncu poštivati prava ostalih pacijenata tijekom oporavka ne ometajući ih ni na koji način bukom ili brojnim posjetama.

Posjete
Posjete su svakim radnim danom od 15:00 do 16:30 sati, a nedjeljom i blagdanima od 13:30 do 15:00 sati, ili, kako je obilježeno na ulazu pojedinih bolničkih odjela.
Posjetitelji su tijekom posjeta svojim najbližima obvezni se javiti službenom osoblju za pultom i dežurnoj medicinskoj sestri na odjelu. Najviše dvije osobe mogu istodobno boraviti u posjetu bolesniku. U dogovoru s medicinskom sestrom potrebno je provjeriti je li hrana koja je donesena bolesniku primjerena njegovoj prehrani tijekom boravka u bolnici. Ako netko od posjetitelja dvoji da ima prehladu, ili, neku zaraznu bolest u interesu je njegovih najbližih i pacijenata da se suzdrži od posjeta. Posebice je potrebno naglasiti kako pušenje u bolničkim prostorima NIJE DOPUŠTENO!

Posjetitelji moraju paziti na red i čistoću, ne smiju remetiti mir pacijentima, sjedati na bolesničke krevete, donositi predmete koji pacijentu nisu nužni i poštivati ostala pravila na koja ih djelatnici Klinike/Zavoda upozore.

Otpust bolesnika
Potrebno je obavijestiti obitelj, jer je otpust planiran. U pravilu otpust iz bolnice je iza 9:30 sati. Potrebno je pozorno saslušati upute liječnika ili drugog medicinskog osoblja te svakako se javiti liječniku primarne zdravstvene zaštite kako bi se dogovorili o nastavku preporučene terapije.